Maria! -kuorojen kevätkonsertti Tammisaaren kirkossa 19.5.24 klo 15

su 19.5. klo 15.00 – su 19.5. klo 16.15
Kuorot muodostelmassa kirkon kuorissa.

Tammisaaren kirkko

Minna Wesslundin johtamat Porvoon suomalaisen seurakunnan lapsikuorot Riimu ja SAUNDI, sekä nuorten lauluyhtyeet Frida ja Usva esiintyvät. Vapaa pääsy. Järjestetään yhteistyössä Ekenäsnejdens svenska församlingin kanssa.

Maria! -kevätkonsertti Tammisaaren kirkossa sunnuntaina 19.5.2024 klo 15.00

Porvoon suomalaisen seurakunnan lapsikuorot Riimu ja SAUNDI sekä nuorten aikuisten Lauluyhtye Usva ja Lauluyhtye Frida, joht. Minna Wesslund tuovat palan Porvoota mukanaan Maria -laulujen muodossa, sillä Porvoon tuomiokirkko on pyhitetty Neitsyt Marialle. Konsertissa kuullaan myös lauluja luonnosta ja elämästä.

Kuultavassa konsertissa laulavat 5-8 -vuotiaitten lasten kuoro Riimu ja yli kahdeksanvuotiaitten kuoro SAUNDI. Ne esiintyvät säännöllisesti Porvoon suomalaisen seurakunnan tilaisuuksissa ja keväisin konsertoivat isompien kuorolaisten kanssa

Lauluyhtye Frida ja Lauluyhtye Usva ovat klassiseen musiikkiin suuntautuneita Porvoon suomalaisen seurakunnan nuorten aikuisten ryhmiä, jotka laulavat moniäänistä a -cappella musiikkia. Ryhmä nimettiin Suomen Kirkkomusiikkiliiton vuoden musiikkiryhmäksi 2020.

Ensimmäinen oma musiikkivideo ”Aallotar” saatiin julkaistua seurakunnan Facebook-sivulla ja Kirkko Porvoossa Youtube-kanavalla 2021.

Kuoroilla on ollut konsertteja vuosien varrella kotimaan lisäksi Virossa, Unkarissa ja Saksassa. Hallayö-levy ilmestyi keväällä 2016.

Minna Wesslund (dir. cant.) toimii Porvoon suomalaisen seurakunnan lasten ja nuorten musiikkikasvatuksesta vastaavana kanttorina. Wesslund on myös säveltänyt ja sovittanut julkaistua musiikkia eri kuorokokoonpanoille.

• Nuorille Nuorille