Yhteisvastuukeräys 2024

Yhteisvastuukeräyksellä 2024 autetaan nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä Suomessa ja maailmalla.

Vuoden 2024 Yhteisvastuu-piispana toimii Espoon hiippakunna piispa Kaisamari Hintikka. Piispa Hintikka korostaa aikuisten vastuuta nuorten yksinäisyyden ja syrjäytymisen vähentämisessä. Hänen mukaansa on tärkeää estää kiusaamisen ja ulkopuolelle sulkemisen yleistyminen nuorten keskuudessa ja tunnistaa tilanteet, joissa nuori jää ulkopuolelle.

Katso tästä Kaisamarin video Yhteisvastuusta.

Yhteisvastuukeräys auttaa nuoria Suomessa ja maailmalla.

Avun nuorten hätään vievät perille Suomen evankelis-luterilaiset seurakunnat, HelsinkiMissio ja Kirkon Ulkomaanapu.

Raaseporin suomalasien seurakunnan Yhteisvastuukeräys -tilaisuuksia ovat muun muassa:

- Kynttylänpäivän messu sunnuntaina 4.2. klo 13 Tammisaaren kirkossa. Yhteisvastuukeräyksen starttitilaisuus!

- Laskiaissunnuntain 11.2. messu ja laskiaisrieha Karjaan kirkolla klo 14

- Pohjassa Postillan ystävänpäivä keskiviikkona 14.2. klo 9.30-14

Yhteisvastuu-kirppis la 9.3. klo 11.00 – 14.00 Pohjan seurakuntakodilla. Tule myymään tai tekemään löytöjä. Pöytävuokra 10€ Yhteisvastuu-keräyksen hyväksi. Varaa paikkasi Ritva Supiselta (puh. 044 591 2746).  Kahvitarjoilu keräyksen hyväksi.

-Yhteislaulua Yhteisvastuulle -konsertti ja kahvit 6.4. klo 14 Pohjan seurakuntakodilla.

Rahankeräyslupa: Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

Yhteisvastuukeräyksen sivustoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Teksti: Yhteisvastuu sekä yhteisvastuu sydän- lofo
Pinkillä pohjalla teksti: Tehdään yhdessä toiseille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän

Diakoni

Hei, olen tavoitettavissa pääasiassa arkisin klo 9-16. Aina en kuitenkaan voi vastata puhelimeen, joten jätäthän viestiin vastajaani. Voit myös lähettää tekstiviestin tai sähköpostia.