Aamu- ja iltapäiväkerho

Tervetuloa aamu- ja iltapäiväkerhoon! Koululaisten iltapäiväkerho yhteistyössä Karis-Pojo svenska församlingin ja Raaseporin kaupungin kanssa tarjoaa aamu- ja iltapäivätoimintaa. Iltapäiväkodissa on 40 paikkaa ja se toimii turvallisessa kodinomaisessa ympäristössä.

Lain mukaan 1-2 vuosiluokan oppilailla ja erityistarpeita omaavilla lapsilla on oikeus aamu-ja iltapäivätoimintaan. Toiminnan tarkoituksena on tarjota lapselle turvallinen kodinomainen ympäristö, ennen ja jälkeen koulupäivän, silloin kun vanhempien työpäivä on koulupäivää pitempi, ja tällä tavoin tukea perheitä heidän kasvatustyössään.

Iltapäivätoiminnan tavoitteena on myös pyrkiä edistämään samanarvoisuutta yhteiskunnassa ja ennaltaehkäistä syrjäytymistä kaksikielisen kristillisessä hengessä tapahtuvan toiminnan kautta - iltapäivätoiminta tukee lapsen kasvua ja kehitystä sekä antaa perustan hyville vapaa-ajan toiminnoille.

Tähdennämme, että iltapäivätoiminta on lapsille vapaaehtoista, koska sitä järjestetään lapsen vapaa-aikana koulun päättymisen jälkeen - iltapäivätoiminta ei siis ole sisällöltään lapsen koulupäivän jatke.

Aamu- ja iltapäivätoiminta korostaa lapsen omia elämyksiä ja kokemuksia ja tavoitteena on tarjota toimintaa joka on monipuolista ja lähtee lapsen tarpeista ja joka myös antaa mahdollisuuden lepoon ja rauhoittumiseen mikäli lapset niin haluavat.

Pikku Pappilan iltapäiväkerho noudattaa kirkkovuotta ja sen juhla-aikoja ja auttaa lasta ymmärtämään miksi niitä vietämme. Painotamme myös positiivista asennetta maan kansalliskieliin, joita molempia käytämme rinnakkain.

Iltapäiväkerhon yhteystiedot ja aukioloajat

Aamu- ja iltapäiväkerho (iltis) kokoontuu Pikku Pappilassa

Katuosoite:    Tammisaarentie 2-6, 10300 Karjaa

Postiosoite:   Iltis, Keskuskatu 23, 10300 Karjaa

Puhelin:        044-755 3676 vt. Iltisjohtaja  Jessica Sandberg

044- 755 3630 Pikku Pappila

Iltiksessä työskentelevät:

Christine Djupsjö, Pamela Lehtilä ja Jessica Sandberg.

Iltis on avoinna:  aamupäivällä klo 7.00-9.30 (tarvittaessa 6.30 )

iltapäivällä klo 12.00-17.00 (tarvittaessa 17.30 )

Kerhoa ei järjestetä koulujen loma-aikoina.

Kaksi tyttöä tekee läksyjä iltapäiväkerhossa.

Maksut ja hakemus

1.8. 2022 lähtien:

Enintään 3pv / vko alle 3h/iltapäivätoimintaa: 70€/kuukausi

Enintään 3pv / vko yli 3h/iltapäivätoimintaa: 80€/kuukausi

Alle 3 tuntia joka päivä iltapäivätoimintaa: 80€/kuukausi

Yli 3 tuntia joka päivä iltapäivätoimintaa: 100€/kuukausi

Aamupäivätoimintaa 1-12 päivää kuukaudessa: 30€/kuukausi

Aamupäivätoimintaa 13- 22 päivää kuukaudessa: 50€/kuukausi

Maksut maksetaan kuukauden alussa pankkisiirrolla.

Paikka tulee irtisanoa hyvissä ajoin ennen seuraavan kuukauden alkua.

Alla oleva hakemuslomake ei ole saavutettavassa muodossa. Tarvittaessa saat lomakkeen pyytämällä sen Jessica Sandbergilta, puhelin 044 755 3630

Hakemuslomake (.pdf)

Lomakkeen voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen jessica.sandberg@evl.fi tai postitse osoitteella: Iltapäiväkoti, Keskuskatu 23, 10300 Karjaa.

Hakemuksen voi myös tuoda henkilökohtaisesti Pikku Pappilaan.