Tiedote 27.11.2020

TIEDOTE 27.11.2020

Turvallisuutesi on meille tärkeää koronapandemian aikana

Koronapandemian leviämisvaiheen hillitsemiseksi Etelä-Suomen aluevirasto on kieltänyt 27.11. kaikkien yli 10 hengen yleisötilaisuuksien järjestämisen sisä- ja ulkotiloissa 30.11.-18.12.2020. Alle 10 hengen tilaisuuksista voidaan järjestää vain välttämättömimmät lakisääteiset tilaisuudet. Myös Raaseporin valmiusryhmä on kieltänyt kaikki yleisötilaisuudet. Näin ollen tänä aikana kaikki seurakuntamme tilaisuudet, kuten piirit, kerhot, joulujuhlat, Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet sekä itsenäisyyspäivän juhlallisuudet joudutaan valitettavasti perumaan. Postillan olohuone ja kirpputori ovat avoinna rajoitetusti, ilman ruokailua.

Espoon, Helsingin ja Porvoon hiippakuntien kapitulien ohjeiden mukaan jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten jatkuminen on turvattava kaikissa olosuhteissa. Ne kuuluvat kirkkolain mukaan seurakunnan lakisääteisiin tehtäviin. Näin ollen 30.11.-20.12.2020 jumalanpalvelukset toimitetaan ja videoidaan ilman läsnäolevaa seurakuntaa. Videot tallennetaan netti- ja Facebooksivuillemme. Kirkollisissa toimituksissa osallistujamäärät ovat enintään 10 henkilöä seurakunnan työntekijät mukaan lukien. Hautaan siunaamisissa läsnä voivat olla kaikkein lähimmät omaiset, noin 10 henkilöä. Muistotilaisuudet rajataan enintään 10 hengen tilaisuuksiksi. Muita yksityistilaisuuksia ei tule järjestää. Kaikissa tilaisuuksissa noudatetaan erityisiä turva- ja hygieniasääntöjä.

Ensimmäinen joulu oli erityinen – vähitellen ja rajatusti se alkoi toteutua. Tulkoon kaiken keskelle meillekin joulu!

Kirkkoherra Esa Lahtinen, esa.lahtinen@evl.fi, puh. 040 547 2719.

Kirkkoherranvirasto Karjaalla: Suosittelemme yhteydenottoa puhelimitse tai sähköpostin välityksellä, ma-to klo 9-13, puh. 019 279 3030, raaseporin.seurakunta@evl.fi. Tammisaaren palvelupiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 9-13, puh. 019 2411 060.

2020-11-27 15:48:53.0