Tiedote 23.11.2020

Turvallisuutesi on meille tärkeää poikkeusaikana 23.11.-13.12.

Koronapandemian siirryttyä Uudellamaalla leviämisvaiheeseen Etelä-Suomen aluevirasto on 20.11. kieltänyt kaikkien yli 20 hengen yleisötilaisuuksien järjestämisen 23.11.-13.12.20 välisenä aikana. Näin ollen seurakuntamme jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa (hautaansiunaaminen, kaste, vihkiminen) ja muissa tilaisuuksissa noudatetaan tänä aikana 20 henkilön osallistujamääriä, joihin kuuluvat myös tilaisuuksien toimittajat.

Seurakuntamme kuorot, piirit sekä lasten- ja nuortentoiminta jatkuvat ennallaan osallistujamäärien jäädessä alle 20 henkilön. Myös Postillan olohuone ja kirpputori ovat auki normaalisti. Yksityistilaisuuksissa, kuten muistotilaisuus, kaste- ja hääjuhla, osallistujamäärien suositus on korkeintaan 10 henkilöä.

Muutoksista tulevissa tilaisuuksissamme tiedotetaan tarkemmin seurakunnan netti- ja Facebook-sivuilla sekä Etelä-Uusimaa-lehden viikkoilmoituksissa.

Kaikissa tilaisuuksissamme noudatamme voimassaolevia THL:n turva- ja hygieniaohjeita, kuten 1–2 metrin turvavälejä ja rajoitettua osallistujamäärää. Suosittelemme oman kasvomaskin käyttöä. Tilaisuuksissamme on saatavilla käsidesiä ja tarvittaessa myös kasvomaskeja. Ehtoollisenvietossa noudatamme erityistä varovaisuutta, ja ehtoollisenjakajat käyttävät kasvomaskeja. Olet lämpimästi tervetullut seurakuntamme tilaisuuksiin terveenä, ilman koronaan viittaavia oireita.

Kirkkoherranvirasto Karjaalla: Suosittelemme yhteydenottoa puhelimitse tai sähköpostin välityksellä, ma-to klo 9-13, puh. 019 279 3030, raaseporin.seurakunta@evl.fi. Tammisaaren palvelupiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 9-13, puh. 019 2411 060.

Kirkkoherra Esa Lahtinen, esa.lahtinen@evl.fi, puh 040 547 2719.

2020-11-25 10:18:00.0