Tiedote 3.12.2021

TIEDOTE 3.12.2021

Joulukuuhun on annettu uusia koronarajoituksia

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt 2.12.2021 päätöksen, jolla rajoitetaan alueellamme sisätiloissa järjestettävien yleisötilaisuuksien osallistujamäärä 20 henkilöön. Rajoitukset ovat voimassa 4.–31.12.2021. Kokoontumisrajoitukset eivät koske jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia tai uskonnollista toimintaa, kuten hartaudet, rippikoulu ja diakoniaruokailut, jotka järjestetään seurakunnan omissa tai niitä vastaavissa tiloissa. Näihin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 1/3 tilaan hyväksyttävästä enimmäisosallistujamäärästä. Seurakuntamme muissa tilaisuuksissa osallistujamäärä rajataan sisätiloissa 20 henkeen.

Jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa voi kirkoissamme olla samanaikaisesti Tammisaaressa 180, Karjaalla 140, Pohjassa ja Tenholassa 100, Snappertunassa ja Bromarvissa 60 sekä Mustiolla 50 henkilöä. Siunauskappeleissa enimmäisosallistujamäärät ovat Karjaalla 30, Tammisaaressa 25 ja Pohjassa 20.

Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksissa ja konserteissa otetaan käyttöön koronapassi, jolloin tilaisuuden osallistujamäärää ei rajoiteta. Koronapassia ei vaadita alle 16-vuotiailta.

Noudatamme kaikissa tilaisuuksissamme erityisiä turva- ja hygieniasääntöjä. Suosittelemme vahvasti oman kasvomaskin käyttöä aina, kun se on mahdollista. Tulethan tilaisuuksiimme ilman koronaan viittaavia oireita. Pidetään huoli toisistamme.

Adventin Valoa toivottaen,

kirkkoherra Esa Lahtinen, esa.lahtinen@evl.fi, puh. 040 547 2719